Handel w Polsce rośnie z każdym rokiem
Handel w Polsce dynamicznie się rozwija, co jest efektem szybko postępujących zmian w wielu dziedzinach życia. Według ostatnich statystyk Europejskiego Urzędu Statystycznego, obroty handlowe w Polsce rosły z każdym rokiem od 2012 r., podczas gdy w strefie euro nastąpiło ich spowolnienie.
Trend ten jest wspierany przez stały wzrost konsumpcji przez polskich konsumentów, firm i inwestorów. Polska jest nadal liderem wśród krajów Europy Środkowo-Wschodniej jeśli chodzi o warunki handlu, oraz wykazuje silne przejawy dynamiki ekonomicznej i finansowej.
Istnieje też coraz większa liczba mniejszych firm, którzy mogą skorzystać ze zmiennych trendów światowego handlu, a także stale rosnącego popytu na produkty i usługi. Najlepszym przykładem są firmy internetowe i start-upy, które pojawiły się na rynku the past kilku latach. Inni sieci handlowe, takie jak Lidl i Carrefour, otwierają się w coraz większej liczbie miast.
Należy również pamiętać, że wraz ze wzrostem Geteku słabnie wpływ międzynarodowych sieci handlowych. Obecnie można zauważyć zmniejszenia ich udziałuw rynku – powoduje to gospodarczy dystrybucję popytu i napływ funduszy do lokalnych małych i średnich przedsiębiorstw.
Jak widać, handel w Polsce posiada dobrze pomyślny prognozy na przyszłość i rośnie z każdym rokiem. Warto baczyć jak ten trend będzie się rozwijać – być może pojawi się jeszcze więcej możliwości dla polskich firm by skorzystać z globalnego rynku.
Handel w Polsce stale rośnie i obecnie jest silną stroną gospodarki narodowej. W ostatnich latach zwiększyła się liczba sklepów, e-sklepów oraz lokalnych miejsc sprzedaży.
Rok 2020 był szczególnie trudny dla polskich firm handlowych ze względu na pandemię COVID-19. Jak pokazało to niedawne badanie ministerstwa przedsiębiorczości i technologii, w czasie lockdownu sprzedaż w handlu detalicznym spadła o 4,1%, ale już w IV kwartale 2020 roku wzrosła o 6,3%. Oznacza to, że skala handlu detalicznego prowadzonego przez firmy polskie zaczyna się odradzać.
Wsparcie rządu polegające na udzielaniu bezzwrotnych dotacji i innych preferencyjnych form finansowania pomogło polskim przedsiębiorcom lepiej radzić sobie z pandemią. W 2021 roku rząd złagodził ponadto kilka istotnych regulacji, które bardzo ułatwiły funkcjonowanie przedsiębiorstwom. Sesje letnie i turystyka regionalna przyczyniły się do zwiększenia obrotów firm i podniesienia konsumpcji.
Z najnowszych danych rynkowych wynika, że polski handel rośnie z każdym rokiem, a szeroki asortyment produktów sprawia, że producenci odnoszą coraz większe sukcesy na naszym rodzimym rynku. Firmy oferujące dostawy do domu stają się coraz popularniejsze ze względu na swoje niskie ceny i szybką realizację zamówienia. Plany zakupowe polskich konsumentów szybko ewoluują wraz ze wzrostem rosnących technologii.
Polski handel staje się coraz ważniejszy i gospodarka narodowa bardzo na tym skorzysta. Coraz więcej Polaków decyduje się na robienie zakupów online, co prowadzi do dalszego wzrostu obrotów i przychodów e-sprzedawców. Jesteśmy świadkami silnego rozwoju handlu od kilku lat i trend ten powinien utrzymywać się w najbliższej przyszłości. Z każdym rokiem widocznie zaczyna to odbijać pozytywnie na naszej gospodarce!
Handel w Polsce rośnie z każdym rokiem i coraz pewniejszymi krokami wkracza w nową erę. Handel wciąż ewoluuje wraz ze wzrostem liczby handlowych usług online i większych dentylacji.
Według Ministerstwa Gospodarki zaobserwowano znaczny wzrost handlu detalicznego od 2015 roku. W 2020 roku wartość sprzedaży detalicznej w Polsce szacuje się na ok. 6954 mld złotych, co odpowiada około 14% udziału w PKB.
W obliczu szybkich postępów technologicznych, handel polskiej branży sięga po nowatorskie rozwiązania, aby sprostać tym zmianom oraz realizować strategie maksymalizacji przychodu. Zaprzestanie tradycyjnych praktyk i wdrożenie internetowej sprzedaży produktów oraz usług to jedno ze środków prowadzeonia biznesu, które preferują dziś rodzimi przedsiębiorcy – zarówno duzi, jak i małe firmy.
Z roku na rok obserwuje się również zwiększenie użytkowników sklepów internetowych przyczyniających się do napędzania obrotów ze sprzedaży online. Zgodnie z badaniami Konferencji Przemysłu Elektronicznego (CIS) , polski handele detaliczny B2C generował blisko 42 miliony EUR w 2017 roku.
Polski handel coraz mocniej koncentruje się na „formule” click & collect, gdzie klienci mogą obejrzeć produkt przed zakupem i opcje dostawy wiążą się z lokalizacjami sklepów stacjonarnych, co okazuje się bardzo opłacalne dla firm. Coraz popularniejsze staje się również omnichannel marketing, który polega na dodawaniu opcji dystrybucji do każdego źródła marketingu cyfrowego – od narzędzi social media do mobilnych aplikacji mobilnych.