Sztuka decyzji

Niektórzy z nas są bardziej podatni na pułapki marketingowe, inni mniej. Ale co sprawia, że tak się dzieje?
Pierwszą z zasad jest to, jak często oglądamy telewizję. Prawda jest taka, że osoby, które od niej stronią, są dużo bardziej odporni. To dlatego, że twórcy reklam są coraz bardziej podstępni i poza klasycznymi spotami, coraz częściej umieszczają lokowane produkty w popularnych programach lub serialach. W ten sposób wpływają na naszą podświadomość i sprawiają, że na następnych zakupach wybierzemy prawdopodobnie produkt ich marki, ponieważ zapadł nam w pamięci, chociaż pozornie nawet nie zwróciliśmy na niego uwagi.
Drugą ważną rzeczą jest wiedza, którą posiadamy. W reklamach często słyszy się mnóstwo półprawd, jeszcze częściej informacje są zwyczajnie zatajane. Chociażby producenci telewizorów zachęcają nas do zakupu sprzętu, który posiada jak najwięcej cali. Nie wspominają jednak, że najważniejsza jest ilość herców, o czym niektórzy wiedzą, inni nie.
Jeżeli zaś chodzi o codzienne zakupy w dużych sklepach, absolutnie nie możemy chodzić na nie głodni! Kolorowe etykiety, monotonna muzyka oraz zapachy dochodzące z piekarni sprawią, że wydamy zdecydowanie więcej, niż powinniśmy.